پیشنهاد سردبیر

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بر قطعی بودن محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.

اردوغان: عاملان نسل کشی غزه محاکمه خواهند شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی اظهار داشت: امروز در غزه و اراضی اشغالی فلسطین شاهد کشتاری شبیه کشتار بوسنی و هرزگوین در دهه ۱۹۹۰ هستیم.

وی گفت: مسببین کشتارها در غزه نیز مانند عوامل نسل‌کشی سربرنیتسا در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم خواهند شد.

اردوغان افزود: اسرائیل را در رابطه با کشتار ۴۱ هزار نفر در غزه و همچنین قتل «عایشه‌نور ازگی ایگی» شهروند آمریکایی - ترکیه‌ای در کرانه باختری پاسخگو خواهیم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه پیشتر نیز همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی را برای متوقف کردن تروریسم رژیم صهیونیستی، ضروری دانسته و تاکید کرده بود پس از اشغال کرانه باختری، اسرائیل به خاک اردن، سوریه، ترکیه و لبنان چشم طمع خواهد داشت.

در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.